• Facebook - Black Circle

Vyšehradská 31

Bratislava - Petržalka

​​

Tel: +421 905 268 360

varmarsro@gmail.com

VarMar s.r.o.

Prevádzkový čas: 


Pondelok - Piatok  9:00 - 18:00*
Sobota - Nedeľa  ZATVORENÉ


*podľa objednávok

© WWW.CENTRUMCHUDNUTIA.SK  Všetky práva vyhradené, je zakázané šíriť obsah týchto stránok bez písomného súhlasu.

otázky

Odpovede na často kladené otázky.
  • Pre koho nie je bielkovinová Ketogénna diéta vhodná?

Príklady ochorení a stavov, pri ktorých je bielkovinová diéta kontraindikovaná:
 

  • Cukrovka

  • Tehotenstvo a dojčenie

  • Ochorenia pečene a obličiek

  • Žlčnikové kamene – individuálne podľa USG nálezu

  • Vek pod 18 rokov (striktná dlhodobá bielkovinová diéta je nevhodná pre deti a mladistvých, resp. vyžaduje kombinovaný špecifický prístup)

  • Závažné psychické problémy, vrátane porúch príjmu potravy (mentálna anorexia a bulímia)

  • Závažné metabolické ochorenia (porfýria, fenylketonúria, dna a ďalšie)

  • Ochorenia srdca

  • Poruchy zražanlivosti krvi (aj  liečený Warfarínom)

  • Alergia na niektorú zložku obsiahnutú v bielkovinových jedlách (pred použitím si vždy podrobne preštudujte príbalovú informáciu

 

  • Aký je rozdiel medzi výrobkami v našich centrách a voľne dostupnými proteinovými diétami.

O tom či máte vnútrobrušný tuk sa môžete presvedčiť, len ak absolvujete vyšetrenie na prístroji InBODY. Ak si objednáte voľne predajnú bielkovinovú diétu nebudete mať pravidelnú kontrolu na prístroji InBody. Naša metóda je založená na precíznej starostlivosti o klienta. Váš odborný poradca Vám presne naordinuje spôsob užívania a množstvá jedál, čím zabezpečí 100 % ochranu svalstva, kontrolovanú redukciu čistého tuku - žiaden JOJO efekt. Pravidelne kontroluje a riadi celý proces prechodu do jednotlivých fáz a následne na normálnu stravu . Preto sa naše výrobky nedajú kúpiť nikde cez internet, ani v lekárni, lebo tam nie je priestor na vyšetrenie klienta a jeho pravidelnú kontrolu.
 

  • Aký je rozdiel medzi nízkokalorickou (nízkoenergetickou) diétou a bielkovinovou Ketogénnou diétou?

Pri bielkovinovej diéte sa chudne pomocou tzv. „ketózy“. Ketóza navodíme v tele zvýšeným príjmom bielkovín a znížením príjmu sacharidov a tukov. Ketózu ruší hlavne vonkajší prísun sacharidov a tukov, preto aj malá odchýlka od popísaných zásad znamená koniec selektívnej transformácie a z bielkovinovej diéty sa zrazu stáva „obyčajná“ diéta nízkokalorická a s ňou končí ochrana svalového tkaniva ako zdroja zásobnej energie, objaví sa hlad, pocit slabosti a depresívnej nálady.
 

  • Spôsobuje príjem vysokého množstva proteínu (bielkovín) poškodenie obličiek?

Ďaľší mýtus vysoko – proteínovej diéty… Určite ste to počuli, hlavne z tých „dobre“ informovaných zdrojov.

Vysoko–proteínovo nízko-sacharidový spôsob stravovania nespôsobuje poškodenie obličiek. Ak vám váš doktor povie že áno, slušne ho poproste, nech vám ukáže štúdie. Neexistujú. Ale. Samozrejme, takýto spôsob stravovania nerobí dobro, ak už máte problémy s obličkami. Často opakovaný mýtus, že vysoko-proteínová diéta spôsobuje poškodenie obličiek pramení z prekrúteného medicínskeho faktu. Medicínskym faktom je, že zníženie príjmu proteínu (po určitú hranicu) zmierňuje zhoršenú funkciu obličiek u ľudí, ktorí ich už poškodené majú. A keďže tento znížený príjem sa zdá byť dobrou stratégiou pre niekoho s poruchou obličiek, ľudia často vytvárajú nelogický záver, že aj opak musí platiť. Teda, veľké množstvo prijímaných bielkovín (proteínu) vedie k poškodeniu obličiek. Nie, nie je tomu tak.

Záver teda znie. Ak nemáte problémy s obličkami a potrebujete zhodiť nejaké to kilo, najlepším spôsobom je znížiť prijem sacharidov (cukrov), zvýšiť príjem bielkovín a kvalitných tukov.

Zdroj: Jonny BOWDEN, PhD, CNS; “Living Low Carb: Controlled Carbohydrate Eating for Long Term Weight Loss”

 

  • Dá sa „ketóza“ nejako objektivizovať?

Samozrejme môžete si ju v priebehu 1. a 2. fázy kontrolovať. Indikátorom je reakcia moču s indikačným prúžkom, ktorý zafarbením stanovuje koncentráciu ketolátok v ňom. Ďalším veľmi hrubým indikátorom je zápach dychu po acetóne, ktorý korigujeme používaním cukríkov bez cukru.
 

  • Prečo nemôžu byť v diéte používané  prírodné bielkoviny (mäso, ryby) alebo diétne náhrady obvyklého jedla, ktoré sú voľne predajné v obchodoch?

Niektoré bielkoviny v prírodnom stave v potrebnej čistote jednoducho neexistujú. Všetky totiž obsahujú také tuky, ktoré znemožňujú proteínovej diéte „fungovať“. Bežné diéty , ktoré si môžete kúpiť v obchodoch a lekárni, sú jednoduchými náhradami „normálnych jedál“. Navyše obsahujú príliš veľa cukrov, tým sa taktiež vylučujú z použitia v ketogénnej diéte.
 

  • Užívajú sa pri bielkovinovej diéte nejaké lieky „na chudnutie“?

Zásadne nie. Bielkovinová ketogénna diéta predstavuje spoľahlivo účinný a navyše prírodný spôsob redukcie telesnej hmotnosti, ktorý nepotrebuje žiadnych chemických pomocníkov. Teda žiadne hormóny, žiadne lieky tlmiace pocit hladu, žiadne lieky podporujúce odvodňovanie organizmu. Je pochopiteľné, že všetky ostatné typy liečiv, ktoré pacient užíval pred tým, ako sa rozhodol k bielkovinovej diéte, bude užívať aj v priebehu nej. Jedinou výnimkou sú sirupy s obsahom cukrov. Tie musia byť nahradené inou liekovou formou.
 

  • Je človek pri bielkovinovej diéte hladný?

Ketolátky veľmi účinne tlmia pocit hladu. Bielkoviny s vysokou biologickou kvalitou navyše sami o sebe navodzujú pocit nasýtenia. Problematické bývajú hlavne prvé dva dni na prvej fáze, teda prvých 48 hodín potrebných na to, aby sa organizmus dostal do ketózy. Preto klientom odporúčame, aby s bielkovinovou diétou začali skôr na konci pracovného týždňa alebo cez víkend.
 

  • Ako dlho sa musí bielkovinová diéta držať?

Dobu určuje výhradne  Váš poradca.  Jeho rozhodovanie je ovplyvnené mnohými faktormi. Všeobecne sa dá povedať, že každá fáza má trvať min. 10 -30 dní. Všetko záleží na tom, koľko kilogramov potrebuje klient redukovať. Naše merania však ukazujú, že hlavne 3. a  4. fáza sa dajú za istých okolností výrazne skrátiť a nie je potrebné ich držať viac ako dva týždne.
 

  • Čo sa deje po skončení bielkovinovej diéty?

Proteínová diéta je sama o sebe iba nevyhnutným prostriedkom na redukciu hmotnosti, v žiadnom prípade cieľom vášho snaženia. Po absolvovaní fázy 1 (teda vlastnej proteínovej diéty), je nevyhnutné prejsť na fázu 2, ktorá zavŕši a konsoliduje úbytok hmotnosti. Nasleduje fáza 3 (stabilizácia), ktorej zmyslom je opraviť chybné stravovacie návyky tak, aby ste opäť mohli mať radosť z jedla, ktoré vám nekazia naskakujúce kilogramy. V tom spočíva hlavný zmysel celého systému hyperproteínovej diéty.
 

  • Prečo je vhodné pri bielkovinovej diéte užívať minerály a tzv. „omega“ kyseliny?

Lekár predpisuje pri bielkovinnej diéte niektoré minerály, o ktoré organizmus prichádza hlavne v priebehu 1. fázy – Draslík, Horčík, Sodík, Vápnik (predovšetkým Draslík). A práve dostatočne koncentrovaný draslík vo forme KCl (chlorid draselný) je na Slovensku vydávaný iba na lekársky predpis. Straty Sodíka obvykle korigujeme dosolením slaných proteínových jedál a zeleniny. Zdrojom esenciálnych nenasýtených mastných kyselín nemusia byť nutne iba výživové doplnky, poslúžia aj kvalitné oleje z prvého lisovania za studena, ktoré použijeme ako zálievku na šaláty (repkový či olivový olej). Komplexné informácie vám podá Váš poradca, ktorý bielkovinovú diétu odporučil. Kvalitný olivový olej je obzvlášť dôležité užívať u klientov, ktorí majú problém so žlčníkom.